ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ. Μια πληγή που δεν την κλείνει κανείς μέχρι σήμερα …ούτε το ΣΔΟΕ.

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2021-Δήλωση Προέδρου Ο.Ε.Φ.Ε. Γιάννη Βαφειαδάκη για τα παράνομα δια ζώσης ιδιαίτερα μαθήματα.
Όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την εξέλιξη της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης που αυτή δημιουργεί.
Χιλιάδες Λύκεια στις «κόκκινες» περιοχές παραμένουν κλειστά ενώ ήδη διατυπώνονται ερωτήματα ακόμα και για τη συνέχιση λειτουργίας Δημοτικών και Γυμνασίων λόγω του κινδύνου της δυναμικής αύξησης των κρουσμάτων, του τρίτου κύματος που πλήττει την Ευρώπη και της εμφάνισης μεταλλάξεων.
Τα Φροντιστήρια εξακολουθούν να εφαρμόζουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δίνοντας καθημερινή μάχη στήριξης των μαθητών τους, δείχνοντας την υπευθυνότητά τους όπως έπρατταν και σε όλο το διάστημα από τότε που ξεκίνησε η πανδημία.
Ωστόσο, φαίνεται ότι κάποιους δεν τους απασχολεί αυτή η κατάσταση. Διορισμένοι και μη εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, πηγαίνοντας από σπίτι σε σπίτι με ό,τι υγειονομικούς κινδύνους αυτό ενέχει, εκμεταλλευόμενοι την αγωνία των οικογενειών για την πρόοδο των παιδιών τους και την εμπιστοσύνη προς αυτούς.
Δεν αναφερόμαστε και πάλι απλά στη θέση των αρχών που έχουμε, ότι δηλαδή χρειάζεται δραστική αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής παραοικονομίας των αδήλωτων ιδιαίτερων από αμφιβόλων προσόντων εκπαιδευτικούς και πως είναι αναγκαίο να ληφθούν μέτρα για ένα σημαντικό ποσοστό δημόσιων λειτουργών που κάνουν ιδιαίτερα χωρίς καμία επίπτωση.
Επισημαίνουμε πως αυτή την κρίσιμη στιγμή, εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τα ιδιαίτερα μαθήματα δια ζώσης, μη λαμβάνοντας υπόψη τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί για την δημόσια υγεία. Πρόκειται για στάση και δραστηριότητα υγειονομικά ανεύθυνη και επικίνδυνη, ηθικά και κοινωνικά απαράδεκτη και κατακριτέα.
Καλούμε με ευθύνη τις αρμόδιες Αρχές να πάρουν κάθε απαραίτητο μέτρο ελέγχου για να μη συνεχιστεί αυτή η απειλητική για την Δημόσια Υγεία δραστηριότητα. Καλούμε όλους τους γονείς να σκεφτούν σε τι πιθανούς κινδύνους εκθέτουν τα παιδιά τους με την αποδοχή αυτών των πρακτικών.
Ξεκίνησα θεσμικά για να μην θεωρηθώ ότι είμαι απόλυτος και θέλω ‘’ντε και καλά’’ να τα βάλω στα σημερινά μου γραφόμενα με τους καθηγητές δημοσίου.
Όχι τους σέβομαι και τους θεωρώ ήρωες στην εργασία τους στο σχολείο. Τα χαλάμε από εκεί και πέρα. Σε συζήτηση με καθηγητές διορισμένους μιλάγαμε για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων που τον θεωρούν εξοντωτικό, αλλά αυτόματα ο ίδιος άνθρωπος κάνει διπλάσιες ώρες ιδιαίτερα από το τέλος του σχολείου μέχρι αργά την νύχτα.
Θα μου πεις μην γίνεσαι απόλυτος. Θα ξεκινήσω την ιστορία με προσωπικά βιώματα.
Δημοτικό σχολείο Λευκάδας. Πρώτη επαφή ΣΤ΄τάξη. Σχολείο πόλης μετά από πέντε χρόνια σε χωριό. Ο δάσκαλος ο κ. Δαγλ…πληρέστατα διαβασμένος. Πιάνει τον πατέρα μου μη φοβούμενος ότι είναι αστυνομικός και του λέει το παιδί υποχρεωτικά ιδιαίτερα μαζί μου για να περάσει Γυμνάσιο. Αμέσως σύσκεψη στο σπίτι με την μητέρα μου και η απόφαση πάμε να τον βρούμε στο σχολείο.
Δεν λέω δεν κακοπέρασα γιατί καθημερινά είχα μπισκοτάκια στο μάθημα.
Μετά Γυμνάσιο. Πέρασα τις τάξεις του γυμνασίου καλά και βρέθηκα στην Άρτα. Φυσικά τα πράγματα εδώ 2ο Λύκειο όλα γνωστά. Φροντιστήριο στις δύο τάξεις σε ομαδικό και Γ΄ Λυκείου οι γνωστοί ιδιαιτεράδες στο έργο τους. Μαθηματικός ο κ. Δερβ… και ο Χρυσ…,Φιλόλογος ο κ. Κο…, επί το έργο. Δεν άφηναν να πέσει τίποτε κάτω.
Πιάσανε τον πατέρα μου σε χρόνο ρεκόρ. Ειδικά τότε που είχε πάρει και το εφάπαξ δεν έκανε καμιά δεύτερη σκέψη. Είπε το ναι αμέσως.
Αυτά τα προσωπικά βιώματα. Στο τώρα. Τα ιδιαίτερα των ακριβών καθηγητών δημοσίου ρουφάν τις οικονομίες των οικογενειών. Αν δεν πετύχουν και με την πρώτη η αφαίμαξη συνεχίζεται.
Σύστημα το ίδιο. Στο σχολείο σε πιάνει ο ιδιατερατζής στην ψύχρα. Μάθανε και οι νεότεροι να μιμούνται τους παλαιούς δασκάλους και καθηγητές.

Ιδιαίτερα στο φουλ.
Μόλις τελειώσει κάποιος τις σπουδές όποιες και αν είναι αυτές, η εύκολη λύση το ιδιαίτερο. Ξεκινάνε από 4-5 ευρώ. Φουλ στην ξεφτίλα. Θα μου πει κάποιος και τι να κάνουν τα παιδιά. Θα απαντήσω τον νόμιμο δρόμο, όσο είναι δυνατόν. Δεν μπορούμε να είμαστε όλοι μας απόλυτοι ούτε και ειδικοί. Θα οδηγηθούμε στην απολυτότητα αλλά και στην παραφροσύνη αν τελικά πιστεύουμε ότι μερικοί το κάνουμε σωστά και μερικοί λάθος. Δεν είμαι απόλυτος και πολλές φορές δικαιολογώ και την ανάγκη ιδιαίτερων μαθημάτων ακόμη και καθηγητών δημοσίου. Μιλάμε για περιπτώσεις βιοπορισμού. Εκεί ναι. Αλλά περιπτώσεις όπου έχουμε αγορές σπιτιών στην Γλυφάδα παραθεριστικά πανάκριβα στα καλύτερα μέρη κάπου με εξαγριώνουν. Μαζί και η αδιαφορία του κράτους. Αυτό κάνει τους πονηρούς κακούς και τους άπληστους επικίνδυνους.
2007-ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ στη δίνη των ιδιαίτερων…

Η παραπαιδεία έχει… ονοματεπώνυμα και οι μαθητές βρίσκονται ένα βήμα πριν τα αποκαλύψουν. Διότι οι καταληψίες, τα παιδιά όλων μας, δηλώνουν αγανακτισμένα από συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς, που χρησιμοποιούν το δημόσιο σχολείο προς άγρα ιδιαίτερων μαθημάτων. Η κορφή του παγόβουνου «φάνηκε» το μεσημέρι της Δευτέρας, όταν προφορικά μαθητές δύο λυκείων, απ’ τα πλέον καλύτερα σε επιδόσεις σχολείων της Μυτιλήνης, ιεράρχησαν ως πρώτο αίτημα για τις καταλήψεις, να σταματήσουν τα ιδιαίτερα που τους παραδίδονται από καθηγητές των ίδιων των σχολείων τους. Η συνέχεια αναμένεται να υπάρξει σε γραπτό υπόμνημα που ομοίως θα έχει το θέμα της παραπαιδείας ως κυρίαρχο προς αντιμετώπιση ζήτημα.
2021- Καταλήψεις με αιτήματα πρωτόγνωρα…
Οι μαθητές πολλών σχολείων ιεράρχησαν τα αιτήματά τους με πρώτο βάλανε ΄΄να ανοίξουν επειγόντως τα φροντιστήρια’’. Δεν ξέρουν τι να βάλλουν για κατάληψη είπε φίλος μου. Του λέω άνθρωπε μου είσαι εκτός λογικής εκπαίδευσης και δεν συνεχίζω την συζήτηση. Τα πρώτα που έπρεπε να ανοίξουν είναι τα φροντιστήρια, γιατί τα ιδιαίτερα δεν σταμάτησαν ποτέ. Νιώθουν ριγμένοι οι μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες.

2016-ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ…Ε ΚΑΙ…
Στην τελευταία συζήτηση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Κώστας Γαβρόγλου αναφέρθηκε στο θέμα των ιδιαίτερων μαθημάτων που κάνουν πολλοί εκπαιδευτικοί του δημοσίου σχολείου: «Ένα άλλο θέμα που το λέω με κάθε συναδελφικότητα, εξαιρετικά περίπλοκο, αλλά που πρέπει να μας απασχολήσει είναι μια πρόσφατη έρευνα που έχει κάνει ο κ. Παπακωνσταντίνου από το τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου με πολύ προσεκτικούς υπολογισμούς και μελέτες έχει βρει ότι το 40% των καθηγητών που διδάσκουν στη μέση εκπαίδευση κάνει και ιδιαίτερα και το 30%, δηλαδή οι 30 μονάδες, είναι με δικούς τους μαθητές. Εδώ τίθεται ένα θέμα που πάλι πρέπει να συζητήσουμε ως κοινωνία. Δεν λέω ότι αυτοί είναι οι κακοί, γιατί κάποιοι γονείς το δέχονται αυτό, κάποια παιδιά το δέχονται. Υπάρχει ένα θέμα με το τι συνιστά πλέον κοινωνικό λειτούργημα. Το βλέπουμε και σε πολλά άλλα μέρη. Νομίζω ότι είναι ένα από τα θέματα πρέπει να μας απασχολήσουν πολύ σοβαρά.»

2007-Παρέμβαση εισαγγελέα για τους καθηγητές του δημοσίου – φροντιστές.
Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γιώργος Σανιδάς παρήγγειλε προκαταρκτικές έρευνες στους διευθύνοντες της εισαγγελίας εφετών, ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημοσίων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές της β’ και της γ’ λυκείου.

2000-ΕΔΕ για καθηγητές δημοσίου σε φροντιστήρια.
Ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ) για καταγγελίες της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας ότι δημόσιοι εκπαιδευτικοί εργάζονται σε φροντιστήρια, διέταξε την Πέμπτη το υπουργείο Παιδείας. Τα στοιχεία της έρευνας θα διαβιβαστούν στον Εισαγγελέα. Οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων καταγγέλλουν ότι περίπου 2.000 δημόσιοι εκπαιδευτικοί κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα ή εργάζονται σε φροντιστήρια, ενώ παρέδωσαν λίστα με 500 ονόματα τέτοιων εκπαιδευτικών.
Αυτή η ιστορία συνεχίζεται και σήμερα. Τα ιδιαίτερα καλά κρατούν, το κράτος μέσω της δικαιοσύνης έκανε ένα δήθεν έλεγχο, είχα κληθεί για κατάθεση σαν γραμματέας του συλλόγου φροντιστών. Τίποτε απλά μια τυπική διαδικασία. Μια διαδικασία για τα μάτια του κόσμου.
Οι ιδιαιτεράδες συνεχίζουν το έργο τους , έργο που δεν το αναχαίτισε ούτε ο κορονοιός μιας και τα σπίτια τους, αλλά και τα σπίτια φίλων παρέμειναν ανοιχτά. Μαθήματα στο φουλ. Ξέρετε τα ιδιαίτερα οι φίρμες τα κάνουν σε ενοικιασμένους χώρους, στα σπίτια φίλων στα πάρκινγκ που μετατρέπουν σε φροντιστήρια. Οι περιγραφές φυσικά μεταγενέστερες μαθητών που μας κάνουν σε συζητήσεις – περιγραφές.
Eirhnh Parenti-από το f
Καλησπέρα, νομίζω ότι ακόμα και αν υπάρχουν αποδείξεις δεν γίνεται τίποτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα καθηγητή δημοσίου σχολείου στην περιοχή μου, ο οποίος διατηρεί αίθουσες στο γκαράζ του …. Και κάνει μαθήματά στους μαθητές που έχει και στο σχολείο. Τον συγκεκριμένο τον είχαν καταγγείλει πριν δύο χρόνια κάποιοι γονείς και έκλεισε για δύο μήνες. Από τότε λειτουργεί ξανά κανονικά…

Ζητάμε από το κράτος ισονομία.
Ζητάμε προστασία από τους άθλιους τύπους τους αχόρταγους μαυραγορίτες της γνώσης. Ζητάμε να τους σταματούν με ένα νόμο μόνο. Άντε στα σπίτια σας όταν συλλαμβάνονται για πάντα και κάνετε από εκεί και πέρα ότι μπορείτε για να ζήσετε. ΔΕΝ ΖΗΤΑΜΕ ΠΟΛΛΑ. ΙΣΟΝΟΜΙΑ ΖΗΤΑΜΕ.

ΕΦΗΜΕΡΊΔΑ Άποψη της Άρτας.
ΛΥΤΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ-Μαθηματικός, φροντιστής Άρτας.