Οι «εργολάβοι εξετάσεων» και οι «επαγγελματίες μαθητοπατέρες»!

Κοινοποίηση
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Με πολύ έκπληξη διάβασα τις προηγούμενες ημέρες το άρθρο του πολυγραφότατου κ. Κάτσικα που δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» και στην εκπαιδευτική ιστοσελίδα «alfavita.gr», με τίτλο «Θαύμα! Τελικά θα γίνουν οι εξετάσεις των μαθητών στα φροντιστήρια!».

Ένα άρθρο που αφορά τις εξετάσεις που αποφάσισαν τα φροντιστήρια μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας, του οποίου αποτελώ μέλος.

Ιωάννης Γ. Γεωργαντάς*
Το συγκεκριμένο άρθρο κατά την υποκειμενική μου κρίση είναι αδιάφορο και εμμονικό, οπότε δε θα υπήρχε λόγος να ασχοληθεί κανείς περαιτέρω. Ωστόσο, αναγκάζομαι να απαντήσω, ως άμεσα θιγόμενος, καθώς πέραν των ανωτέρω είναι και αντικειμενικά άκρως υβριστικό για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς-φροντιστές.

Αρχικά, είναι κατά τη γνώμη μου ένα αδιάφορο κείμενο καθώς σχολιάζει τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών μονάδων και τις παροχές που αυτές προσφέρουν στους μαθητές τους. Κ. Κάτσικα, οι μαθητές των φροντιστηρίων μας και οι γονείς τους έχουν το απόλυτο δικαίωμα επιλογής στο αν θα δεχτούν ή όχι μία παροχή από εμάς, όπως είναι τα συγκεκριμένα εφ όλης της ύλης διαγωνίσματα. Θα είχε νόημα να γίνει μία δημόσια συζήτηση, με εκατέρωθεν επιχειρήματα, σε σχέση με την πραγματοποίηση ή μη των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στα σχολεία. Μία τέτοια συζήτηση θα είχε σκοπό καθώς οι σχολικές εξετάσεις εμπεριέχουν υποχρεωτική συμμετοχή των μαθητών ως εκ τούτου κάθε επιχείρημα εκπαιδευτικού, κοινωνικού, ψυχολογικού ή άλλου περιεχομένου θα ήταν χρήσιμο. Συνεπώς δυσκολεύομαι κ. Κάτσικα να συνειδητοποιήσω πως δεν αντιλαμβάνεστε πως είναι πραγματικά άνευ αντικειμένου η δημόσια συζήτηση και τοποθέτηση σας για κάποιο θέμα που ρυθμίζεται αμιγώς και πλήρως μέσω της ελεύθερης βούλησης των συμβαλλόμενων μερών.

Επιπλέον, το κείμενο σας κ. Κάτσικα διακατέχεται από ιδεοληπτικές εμμονές. Με έναν ακατανόητο συλλογιστικά τρόπο φορτώνεται στις εξετάσεις όλα σχεδόν τα δεινά του καπιταλιστικού τρόπου λειτουργίας του πλανήτη. Μιλάτε για προετοιμασία των μαθητών στην άκαμπτη εργασιακή πειθαρχία, για μεταφορά νοοτροπίας αυτοενοχοποίησης, για προετοιμασία των μαθητών για άκριτη αποδοχή εντολών από τους μελλοντικούς εργοδότες και για καλλιέργεια του ατομικισμού σε κάθε επίπεδο. Προσωπικά δε θεοποιώ τις εξετάσεις, αλλά θεωρώ πως παρά τις όποιες αδυναμίες τους δημιουργούν συνθήκες και προϋποθέσεις αξιοκρατίας σε μια κοινωνία. Δικαίωμα σας να θεωρείται τις εξετάσεις πηγή του απόλυτου κακού αλλά είναι άτοπο να φορτώσετε στα φροντιστήρια όλα τα αμάρτημα του εξουσιαστικού τρόπου λειτουργίας των ανθρώπινων κοινωνιών.

Τέλος, στο κείμενο σας προβαίνετε σε βαρύτατους χαρακτηρισμούς απέναντι στα φροντιστήρια-μέλη του συλλόγου μας καταλογίζοντας μας άγρα πελατών και αποκαλώντας μας «εργολάβους εξετάσεων»! Κ. Κάτσικα για ακόμα μία φορά αναλαμβάνεται εσείς την εργολαβική κατασυκοφάντηση του ελληνικού φροντιστηρίου. Όμως, για μία ακόμα φορά, δεν αντιλαμβάνεστε πως το νόμιμο ελληνικό φροντιστήριο είναι πολύ βαθιά ριζωμένο και καταξιωμένο στην ελληνική κοινωνία και στην ελληνική οικογένεια, που γνωρίζει πως με ένα λογικό οικονομικό αντίτιμο επενδύει στη μόρφωση και την προκοπή των παιδιών της.

Οι συμπατριώτες μας γνωρίζουν και κρίνουν καθημερινά ποια είναι η προσφορά στον τόπο μας των «εργολάβων εξετάσεων» και ποια αυτή των επαγγελματιών μαθητοπατέρων!

*Φυσικός-Μετεωρολόγος Ε.Κ.Π.Α. και ιδιοκτήτης των φροντιστηρίων της Λαμίας STUDY LAB-Πρότυπο Κέντρο Μάθησης

www.efsyn.gr/