apopsi-press.gr: Η τηλεκπαίδευση είναι μόνο λύση ανάγκης

Κοινοποίηση

-Τα φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ανοίγουν… Είναι έτοιμοι θεωρείτε οι εκπαιδευτικοί για να επανέρθουν στην «κανονικότητά»;

Δεν έχουμε κανονικότητα με μαθήματα μιας τάξης. Περισσότερο θα πω αναμπουμπούλα. Αλλά έστω και έτσι για τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου το θεωρώ σωστό. Οι εκπαιδευτικοί είμαστε επαγγελματίες, όλα τα καταφέρνουμε.

-Το διάστημα αυτό της αναστολής λειτουργίας, θεωρείτε ότι δημιούργησε κάποια κενά όχι μόνο στην κάλυψη της εκπαιδευτικής ύλης, αλλά και στην μαθησιακή συνέχεια των παιδιών;

Θα ήταν τουλάχιστον χαζό να πω δεν δημιούργησε προβλήματα. Σε όλους δημιούργησε πανικό. Άλλοι μαθητές δεν μπόρεσαν να μπουν σχεδόν καθόλου στο κλίμα και πάνω από όλα δυο χρόνια μακριά από εξετάσεις σχολικές και φροντιστηριακές τους δημιούργησαν μεγάλη αναστάτωση.

-Ξαφνικά νέα δεδομένα άλλαξαν την αντίληψή μας σχετικά με την δια ζώσης μάθηση. Η τηλεκπαίδευση όπως υιοθετήθηκε από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, θεωρείτε ότι είναι μια διαδικασία που ακολουθεί τα σωστά εκπαιδευτικά πρότυπα;

Θα απαντήσω πως το ζήσαμε φροντιστηριακά. Πιστεύω σαν λύση ανάγκης καλύπτει μεγάλο αριθμό κενών από το εντελώς κλείσιμο. Αλλά η εκπαίδευση δεν είναι μόνο μάθημα. Είναι κοινωνικοποίηση-μάθημα. Η τηλεκπαίδευση σαν λογική σωστή είναι, αλλά δεν είναι παρά μόνο λύση ανάγκης.

-Κάποια κέντρα είχαν εφαρμόσει τις μεθόδους εκπαίδευσης εξ αποστάσεων με την χρήση εκπαιδευτικής πλατφόρμας πριν από το covid-19 και κάποιες άλλες στην συνέχεια. Θεωρείτε ότι γίνεται σωστά εκπαίδευση με τον τρόπο αυτόν;

Απαντώ ξανά, ναι, γίνεται σωστά σαν εκπαιδευτική διαδικασία και πολλά παιδιά μας την επαίνεσαν. Θεωρώ όμως ότι είναι σύστημα ανάγκης και το χρησιμοποιούν πολλοί μαθητές από παραμεθόριες αλλά και στις μεγάλες πόλεις εδώ και χρόνια για να αποφεύγουν την ταλαιπωρία και το χάσιμο χρόνου.

-Είναι πολλοί νέοι, που στο διάστημα αυτό έχασαν τις εξετάσεις για την απόκτηση κάποιου τίτλου γνώσης πληροφορικής, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν στην εργασία τους. Τι πρόκειται να γίνει με αυτούς;

Όχι πολλοί μα πάρα πολλοί. Τρέξανε προκηρύξεις ΑΣΕΠ, μετατάξεις , θέσεις για πρακτικές που για πολλούς ήταν και οριακές και μείνανε έξω από αυτές για πάντα. Το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να μπει στην οικογενειακή φιλοσοφία όπως τα Αγγλικά αποκτούνται όταν είσαι μαθητής έτσι και η Πληροφορική.

-Οι εκπαιδευτικοί, πως πέρασαν τις ημέρες τους κατά την διάρκεια των περιορισμών;

Όπως όλος ο κόσμος κλείσιμο και μαθήματα εξ αποστάσεως.

-Γνωρίζουμε ότι αντιμετωπίσατε ως κλάδος τον ανταγωνισμό της «μαύρης εργασίας», από αυτόκλητους καθηγητές που έκαναν ιδιαίτερα στα σπίτια των μαθητών τους. Υπήρξε κάποιος έλεγχος για όλη αυτήν την κατάσταση;

Ο κλάδος μας είναι ο μοναδικός που δέχεται τέτοια επίθεση από την παραεργασία ή αλλιώς τα ιδιαίτερα. Ξεκινούμε από τους διορισμένους καθηγητές που είναι η ντροπή του συστήματος εκπαίδευσης και μετά οι αδιόριστοι αλλά και οι καθηγητές που εργάζονται στα φροντιστήρια. Δεν βλέπω να γίνετε κάτι, γιατί , ενώ ξέρουμε ονόματα και διευθύνσεις, κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε. Τι να πω λεπτό δεν σταμάτησαν τα ιδιαίτερα από όλους και η καραντίνα ήταν μόνο για τους κοινούς θνητούς τα φροντιστήρια. Έλεγχος από πουθενά αφού και οι σύλλογοί μας την κάνουν ‘’τουμπεκί’’ …

-Είστε σε επαφή με τους μαθητές σας; Εν ολίγοις έχετε οργανωθεί σε τάξεις ή τμήματα προκειμένου να ξαναρχίσετε μαθήματα; Ποια είναι η αντίδραση των μαθητών και των γονιών τους για την επιστροφή στη εκπαίδευση;

Σαν φροντιστήρια είμαστε οργανωμένοι. Το δικό μου την προηγούμενη φορά άνοιξε αμέσως. Το ίδιο και τώρα.

-Θέλετε να δώσετε ένα μήνυμα για τους αρτινούς;

Κουράγιο να δείξουν μόνο οι επιχειρηματίες και να προσπαθήσουμε να πάρουμε μια ανάσα ελευθερίας με κάθε επιφύλαξη. Δεν ξεχνώ ότι στην δική μου δραστηριότητα πάλι είμαστε μισοανοιχτοί οπότε στην πραγματικότητα δεν μπορούμε να πούμε οτι έχουμε ελευθερωθεί και πολύ φοβάμαι αυτό θα κρατήσει πολύ. Υπομονή και προσοχή γιατί αυτά τα φαινόμενα πλατειών τις προηγούμενες μέρες μας δημιούργησαν μεγάλο φόβο για το μέλλον…

apopsi-press.gr