ΠΟΙΟΥΣ ΞΗΡΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ

Ενώ όλοι οι ξηροί καρποί είναι ωφέλιμοι για την υγεία, υπάρχουν και κάποιοι που είναι ιδιαίτερα θαυματουργοί. Σημαντικό είναι η ποιότητα των ξηρών καρπών που τρώμε να είναι καλή και να είναι φρέσκοι. Συνήθως φροντίζω να τους προμηθεύομαι από τη λαϊκή με ή χωρίς το κέλυφος ή από κάποιο καλό κατάστημα με ειδίκευση σε ξηρούς καρπούς.

Οι 3 ξηροί καρποί που παράγονται στην Ελλάδα και καλό είναι να τρώμε καθημερινά
Αμύγδαλα
Μια χούφτα αμύγδαλα τη μέρα θα σου αλλάξουν τη ζωή! Είναι πολύ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως σε βιταμίνες Ε, Β2, Β3, μέταλλα όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο, σε φυτική πρωτεΐνη καθώς και φυτικές ίνες.

Να τονίσουμε ότι η βιταμίνη Ε, στην οποία είναι ιδιαίτερα πλούσιος ο συγκεριμένος ξηρός καρπός, είναι ένα δυνατό ισχυρό αντιοξειδωτικό, καταπολεμά δηλαδή τις ελεύθερες ρίζες μέσα στο σώμα μας, ή πιο απλά προστατεύει τα κύτταρα του οργανισμού από το οξειδωτικό στρες. Η βιταμίνη Ε, ως αντιοξειδωτικό, προστατεύει επίσης τον εγκέφαλο και ωφελεί τις γνωστικές του λειτουργίες.

Τα αμύγδαλα περιέχουν βασικώς καλά λιπαρά οξέα, δηλαδή μονοακόρεστα (ελαϊκό οξύ, κατά 65%) και πολυκαόρεστα (ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα, κατά 25%), τα οποία βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα και έχουν καρδιοπροστατευτική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Τέλος, το μαγνήσιο που περιέχουν συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων τόσο της αρτηριακής πίεσης όσο και του σακχάρου στο αίμα, ενώ ταυτόχρονα έχει προστατευτικό ρόλο στην εμφάνιση της οστεοπόρωσης και πιθανό όφελος στην πρόληψη των ημικρανιών.

Καρύδια
Τα καρύδια είναι η ιδανική τροφή για την υγεία του εγκεφάλου – δεν το ξεχνώ ποτέ, γιατί το σχήμα τους θυμίζει εγκέφαλο! Αυτό συμβαίνει επειδή είναι ιδιαίτερα πλούσια πηγή ωμέγα-3 (αλφα-λινολενικό οξύ), για την ακρίβεια είναι η καλύτερη πηγή σε ωμέγα-3 συγκριτικά με τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς. Τα περιεχόμενα ω-3 λιπαρά οξέα, μαζί με τις πολυφαινόλες, συμβάλλουν στην βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης, ενώ, σε συνδυασμό και με την σεροτονίνη που βρίσκεται σε αυτά, επηρεάζουν θετικά τη διάθεση και την ψυχολογία μας.

Τα καρύδια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά κυρίως λόγω της βιταμίνης Ε, της μελατονίνης, αλλά και πολυφαινολών που περιέχουν. Τα παραπάνω συστατικά έχουν αντικαρκινική, αντιγηραντική και αντιφλεγμονώδη δράση. 40-50 γρ. καρυδόψιχα την ημέρα αρκούν για να προστατέψουν τα αιμοφόρα αγγεία και τις αρτηρίες μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης θρομβώσεων, εγκεφαλικών επεισοδίων και εμφραγμάτων.

Φιστίκια Αιγίνης
Τα αγαπημένα μας φιστίκια είναι από τις καλύτερες φυτικές πηγές βιταμίνης Β6, η οποία έχει ενεργό ρόλο σε πολλά μεταβολικά μονοπάτια – ενδεικτικά συμβάλλει στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών, στην ευγλυκαιμία (ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα), στην αντιμετώπιση της ναυτίας (π.χ. λόγω εγκυμοσύνης ή και ακτινοθεραπείας) αλλά και στη βελτίωση της ψυχολογίας.

Πρόκειται για ξηρό καρπό πλούσιο σε καλά λιπαρά οξέα, τα οποία παρουσιάζουν καρδιοπροστατευτική, αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Τα φιστικία Αιγίνης μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι λόγω της σχετικώς υψηλής περιεκτικότητάς τους σε πρωτεΐνη, τα φιστίκια Αιγίνης είναι από τους ξηρούς καρπούς με τις λιγότερες θερμίδες, πράγμα που τα καθιστά ιδανικά για δίαιτες και ρύθμιση βάρους.

Σχετικές δημοσιεύσεις